Het verhaal van Manuel Caffè is sterk verbonden met een familie, die de originele visie van de oprichter kon continueren en opnieuw intepreteren, zodat dit leidde tot ontwikkeling op internationaal niveau.
De interesse in het branden van koffie was aanwezig bij de jonge Guiseppe De Giusti – eigenaar van Manuel Caffè – die in de jaren ’50 het vak leerde bij een bedrijf in Conegliano in de provincie Treviso. Na enkele jaren in de industrie gewerkt te hebben ontwikkelde hij een passie voor het vak en dat leidde tot het openen van een koffiebranderij, die hij samen met zijn vrouw opzette. Dit was in het jaar 1975.

De groei zette snel in, mede dankzij de inbreng en inspiratie van de kinderen Cristina, Emanuela en Mauro, die van jongs af aan bij de de productie van een hoogwaardig product en de verspreiding op wereldwijd niveau van de Italiaanse espressocultuur betrokken waren. Twee generaties gedreven door een systeem van waarden en een gedeelde missie die ze de mogelijkheid gaf Manuel Caffè te transformeren tot een internationaal erkend bedrijf. Sterk in zijn uitmuntendheid en altijd inspelend op nieuwe marktuitdagingen.

Manuel Caffè is internationaal vertegenwoordigd in Italie, Nederland, Frankrijk, Spanje, Duitsland, Oostenrijk, Belgie, Denemarken, Finland, Bosnie, Kroatie, Slovenie, Servie, Roemenie, Hongarije, Bulgarije, Oekraine, Tjechie, Slowakije, Polen, Griekenland, Macedonie, Libanon, Taiwan, Korea, Turkije, Verenigde Arabische Emiraten, Saoudi Arabie, Canada en de Verenigde Staten van Amerika.

De producten krijgen de grootste aandacht en zorg vanaf het eerste moment van hun selectie. Met alleen de beste koffiebonen, die worden uitgekozen volgens de hoogste standaard. Dankzij de samenwerking met externe proefinstituten draagt het Manuel Caffè team de constante interne monitoring van de kwaliteit van de ongebrande bonen die voor de productie gebruikt worden, zodat er een constant, uitgebalanceerd ‘Manuel espresso’ melange, smaak en aroma gegarandeerd is.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.